Friday, August 26, 2011

dOn'T wOrrY!!

Masa aku balik dari Singapore menaiki keretapi, tiga orang yang duduk bersama aku, dua di hadapan aku dan satu lg kat sebelah. Yg kt dpan aku ni org America & yg disebelahnya org Cuba. Sebelah aku pulak org Bangladesh. Dalam perjalanan tu kami pun berborak pasal negara sendiri. Borak punya borak, tiba-tiba si America ni keluarkan duit Dollar dia lalu dibakar pada sebatang rokok.... Lepas tu dibuangnya duit tadi keluar. Semua yg ada kt situ pun terkejut la dgn kelakuan mat saleh nih.. Orang Cuba tu pun tanya kt dia,

"Why do you do that for??"

dengan selamba org America ni menjawab,

"Don't worry, I have a lot of American Dollar in my country!"

Tercengang la masing2.... Belum habis tercengang, si Cuba ni keluarkan sebatang curut buatan Cuba (curut sana antara yang termahal di dunia) lalu dinyalakan...... Baru sepam dua, dia membuang curut tu keluar dari tingkap....

"Why do you do that??" tanya mat saleh ni....

"Don't worry, I have a lot in my country!" jawab si Cuba td.....

Terkejut aku dibuatnya...Masa tu aku tgk si Bangla tu tgh pikir apa nak dibuat pulak. Masa dia tengah pikir, aku pun apa lg, campak la Bangla tu keluar dari tingkap.... Belum sempat dorg yg lain tu tanya, aku dah jawab,

"I HAVE A LOT OF BANGLADESHI IN MY COUNTRY!!"


*Dicedok dari : Majalah Ujang 1 ogos 2011

Berhati-hati la bila ada 4 rakyat ni duduk sekali kat mana2 pun yek!!...hehehe...hanya utk pembacaan shj, tiada kena mengena antara yg hidup dan mati!

0 comments: